העבודה של ביירון קטי – שחרור ממחשבות מגבילות ויציאת מציאות


הפקק כל בוקר בדרך לעבודה מתיש אתכם? אתם מתווכחים עם בן/ בת הזוג על חינוך הילדים? הבעל לא זורק הזבל? חם מדי? ועוד ועוד. ביירון קטי גילתה יום אחד, שכל המחשבות המטרידות הללו, הן בעצם במילים אחרות וויכוח עם המציאות. כן. אתם מתווכחים בכל רגע עם המציאות. למה? מה יוצא לכם מזה? האם המחשבות האלו הובילו אתכם למקום טוב יותר? הרגשתכם השתפרה? ברור שלא.

לומר למישהו שלא יהיה שיפוטי, זה די אידיוטי (השיפוטיות שלנו היא תגובה טבעית וחבל להרגיש מתוסכלים בגללה).

הגיע הזמן להתקדם ולהשתחרר מזה. איך עושים את זה? אני מביאה כאן דוגמא (הקשר למציאות האישית שלי מקרי לחלוטין)

לוקחים דף ועט (חובה, לא מומלץ לבצע את התהליך בדרך אחרת) וכותבים השאלות והתשובות שלכם על גבי הדף.

בוחרים נושא שרוצים לפתור או מישהו שממש הכעיס אתכם – למשל – המורה חייבת להסכים עם כל החלטה שלי, הרי אני האמא.
ומתחילים לכתוב את התשובות לשאלות –
מה אתה רוצה שיקרה ? כיצד הם אמורים להתנהג? המורה חייבת להסכים עם כל החלטה שלי, הרי אני האמא.

מה הם אמורים לומר? אני רוצה שהמורה תתייחס אליי ברצינות ובכבוד.

מה הם חייבים לעשות/ לא לעשות/ להרגיש/ לחשוב? איזו עצה אתה יכול לתת להם? מה הם צריכים לעשות בשבילי, כדי שאהיה שמחה?  המורה חייבת להבין שאני רוצה בסך הכל להגן על הילדה שלי, הרי אני מכירה אותה הכי טוב.

מה אתה חושב עליהם? (כל מה שעולה בדעתך, שלילי/ חיובי) המורה היא מתנשאת, מקצוענית, קשוחה, קפדנית, עמוסה בעבודה (בכיתה יש יותר מ 30 ילדים).

מה הדבר/ מצב שלעולם אינך מוכן לחוות שוב עם אותו אדם? אני לא מוכנה להתווכח עם המורה.

עכשיו עוברים לשלב השני, בשלב זה מתבוננים בכל אחד מהמשפטים שכתבנו זה עתה (עבור המתחילים אפשר לבחור משפט אחד, שהכי מדבר אליכם) ושואלים 4 שאלות  (על הנייר תכתבו את התשובות לשאלות):

החקירה – המורה חייבת להסכים עם כל החלטה שלי.

1) האם זה באמת נכון? הקשיבו לתשובה הראשונה, שתגיע מהלב שלכם.

2) האם יש לנו דרך לדעת שזה באמת נכון? האם יכול להיות שהיא מסכימה איתי, גם אם היא לא מודה בזה בפניי?

3) איך אתם מגיבים כאשר אתם חושבים את המחשבה הזו? למשל, אני מקמטת את המצח ומסתכלת עליה במבט מסוים, אני קוטעת את דבריה ולא מאפשרת לה לסיים משפט. המשיכו בהתאם, תנסו להיזכר מה היתה התגובה שלכם (הרגשתם עייפות/ ריקנות, התלבשתם על חבילת בייגלה/ ופלים, כעסתם על האדם הראשון שפגשתם מיד לאחר מכן?)

4) מי הייתם ללא המחשבה (האמונה) הזו? עצמו עיניים, מה אתם רואים?

עכשיו אנו מגיעים לשורת המחץ – ההיפוך !!! – עכשיו אתם צריכים לנסח את המשפט בצורה אחרת ולכתוב אותו כמובן על הדף – הנה כמה הצעות:

* אני חייבת להסכים עם כל החלטה שלי.

* אני צריכה להסכים עם כל החלטה של המורה.

* אני מצפה בשמחה לכך שהמורה לא תסכים עם כל החלטה שלי (אחרת איך אוכל לבחון את ההחלטות שלי, אם  אף אחד לא מביע דעה?)

סיימתם – עכשיו, קרעו את הדף והשליכו לפח. השינוי מיד מגיע (אל תספרו לאף אחד על התהליך, ותיווכחו לגלות כיצד המציאות שלכם משתנה…).

4 מחשבות על “העבודה של ביירון קטי – שחרור ממחשבות מגבילות ויציאת מציאות

  1. פינגבק: התפתחות רוחנית – נתינה וקבלה « Magichappensnow’s Blog

  2. פינגבק: מה הסיפור שלך (או מה הקשר בין ארבע ההסכמות ואמונות מגבילות) ? « קסם מתרחש ברגע זה ממש

  3. פינגבק: מה הסיפור שלך (או מה הקשר בין ארבע ההסכמות ואמונות מגבילות) ? | קסם מתרחש ברגע זה ממש

  4. פינגבק: דברים לא מסתדרים כפי שתכננתי מה לעשות? | תטא הילינג טיפול אנרגטי עם ורדית גת

כתיבת תגובה

