אני לא מי שאני חושבת שאני, אני לא מי שאת חושבת שאני


 

אני מי שאני חושבת שאת חושבת שאני !

אנו רגילים מאז שהיינו ילדים להעריך עצמנו בהתאם להערכה שאנו מקבלים מהסביבה שלנו. בפסיכולוגיה קוראים לתופעה זו 'השלכה'.

לכן, קבלנו מבורא עולם את 'פנס הקסם' – כאשר אנו מזהים אצל האחר חסרון כלשהו (עצלנות, תוקפנות, בזבזנות למשל) זכינו לשיעור פרטי, כי בעצם משתקף לנו החסרון האישי שלנו. דרך הכאב, האכזבה, התלונות, הכעס על האחר נוכל לגלות כי בעצם אנחנו כועסים על עצמנו !!! על התכונה הזו שקיימת בנו !!!

ובמצב הזה של מודעות (פנס הקסם, זוכרים?) נוכל לגלות מידת סלחנות לעצמנו ולאחר ולראות את מידת הטוב בנו ובאחר ולתקן את הערכה העצמית שלנו.

אם שלמה המלך אמר 'והסר כעס מליבך' אז זה אומר שניתן להפטר מהכעס, אפשר להמנע מהכעס.

'ברוב חכמה – רוב כעס' ככל שאני מבינה יותר ויודעת יותר אז הסיכוי לכעוס גדול יותר (כי יש לי יותר כוח). אם אשחרר את הציפיות שלי מהעולם יהיה לי קל יותר.

כתיבת תגובה

