אני חייבת לקבל רק החלטות נכונות – קבלת החלטות


קבלת החלטות נכונות

אני חייבת לקבל רק החלטות נכונות
המכשול הגדול ביותר בתהליכי קבלת החלטות מסתתר בדבר הזה שנקרא "החלטה נכונה".
התפיסה הזו מעוררת ברבים מאתנו חוסר ביטחון וחששות שיכולים להביא אותנו למצבים של :
הימנעות מהחלטות או
החלטות מהירות כי "צריך לקפוץ למים " או
לקפוץ הלוך ושוב בין החלטות כאשר בפועל בעצם לא נקבל החלטה ונשאר באותו המקום אבל מותשים.
 
למה זה כך?
 
כי אם אדם מאמין שיש דבר כזה "החלטות נכונות", הוא יפעל בחיים שלו ממקום ש 'אסור לי לעשות טעויות' או 'אסור לי לקבל החלטות שגויות'.  במצב כזה מאוד קשה לקבל החלטה עד כדי כך שממש יפחיד אותו להגיע למצב הזה שצריך לקבל החלטה.
לעומת זאת, אם זיהית שבעצם מדובר פה במחשבה שאנחנו מאמינים שהיא אמת (במילים אחרות 'אמונה') לא תיפול למלכודת של "אני חייב/ת לקבל רק החלטה נכונה", אלא תגיע להחלטה שבלב שלך תהיה שלם אתה, אותה החלטה שלא משנה מה יקרה, כשתתבונן לאחור, תרגיש בטוח בעצמך לגביה.
 
השאלה הנכונה היא : "האם תהיה שלם עם ההחלטה לעשות את השינוי גם אם הוא ייכשל?" כלומר "האם אתה שלם עם ההחלטה בכל מחיר?"
 
נקודה נוספת היא לא אם תחוו אכזבה לגבי התוצאה, אלא "האם אתה מוכן לשלם את המחיר של "לא לקבל החלטה בכלל" ולהשאיר את המצב כמו שהוא עכשיו?"

 

כתיבת תגובה

