מה עושים עם הפחד הזה? מגרשים אותו


את ההשראה קיבלתי מהספר המקסים שכתבה שולה מודן "הפחד, ליאור והחור" כל כך תמים וכל כך נכון. למרות משדובר בספר בקטגוריית הילדים, אני ממליצה לכולם לקרוא.

מי לא פוחד לפעמים? מחושך, מחלומות רעים, מכלבים, מג'וקים, מזריקה, וגם מרופא שינים. כשהפחד גדל ומתחזק, אנחנו נעשים קטנים וחלשים ומפחדים יותר. זה מה שקרה לליאור. הוא הלך לרופא שינים בשמחה, עד שלפתע תקף אותו הפחד… ואז הכל התהפך.

הפחד, ליאור והחור - שולה מודן

זה מה שכתוב בגב הספר.

הילד החמוד הזה, מוצא את הפתרון לבעיה בעצמו.

את העצה הוא מקבל מהדובי שלו. בעולם שמחוץ לספרים קוראים לזה "לדבר עם עצמך" – כי בעצם התשובות נמצאות אצלנו, אנחנו פשוט לא שואלים. מעדיפים להדחיק. מוכר לכם?

אז בשיחות של ליאור עם הדובי שלו, הוא מגלה כיצד אפשר להתמודד עם השד הזה (הפחד) – שבעצם לא באמת קיים, אם אנחנו לא נותנים לו מקום !

וזה הסוד הכי גדול – הפחד שלנו קיים רק בראש שלנו, אם נגרש אותו  –  כן !!!! תגרשו אותו, פשוט תגידו לו ללכת מכאן.

אז כדי להכין את הילדים שלכם להתמודד יותר טוב עם החיים, בואו ניתן להם כמה כלים. בשביל זה אנחנו פה (בין היתר).

חוץ מזה, גם לנו המבוגרים עם כל השריטות לא יזיק קצת לצאת מהקופסא ולהתמודד עם השדים שלנו.

2 מחשבות על “מה עושים עם הפחד הזה? מגרשים אותו

  1. שלום קוסמת מקסימה.

    קראתי את הפוסט שלך ונחרדתי בעצמי…

    אני חושב שיש אי-הבנה בנושא הנוכחות שלי והפרידה ממני.

    אני מגיע כשאני מתבקש לעזור.
    ואני מוכן לעזוב ברגע זה ממש!

    יחד עם זאת, בקשותי צנועות למדי:
    (1) אני מבקש משפט פשוט של תודה, כאות הערכה לעבודתי.
    (2) אני מבקש להיפרד לשלום. לא מתוך פחד, לא מתוך כעס ולא מתוך התנשאות. האין זו הדרך הראויה לכל פרידה?

    כשאתרשם שבאמת נוכחותי אינה נחוצה, אצא החוצה.
    בשלום. באהבה.

    תודה קוסמת.

    אהבתי

    • זה לא שפחד הוא טוב או רע, פחד הוא רק רקע.
      פחד הוא כח עוצמתי הטמון בנו ..לא סתם..הוא מגיע כתגובה אוטומטית אינסטינקט שאמור להניע אותנו לתפילה , עשייה, ופעולות ברוכות מתוך בטחון.
      פחד , אותיות דח"ף אבל…תמיד יש אבל…כשאין כלים הפחד, בעיקר, משתק. החשש מאיבוד שליטה, מביא לפחד. שמוביל לשנאה.

      רבי נחמן אומר לא להתפחד כלל – לא לפחד מהמחשבות שלנו. מהפרשנויות שלנו לסיטואציה מהדמיונות שלנו.

      אבל ישנה קצת עבודה מוארת לעשות ע"י העלאת רטט אישי של כל אחד , כדי שחוקי הפיזיקה יפעלו לטובתנו.

      הנה כלים מעשיים מהרב אושר פריינד זצ"ל:
      1. בכל דמות או מאורע, לראות את השם!
      אבא, זה אתה, אין קורונה, אין מלחמה, זה אתה אבא קורא לי!
      אין פחד, יש את הבורא!
      2. במצבים של חיכוכים עם מישהו, בעל אישה ילדים וכו, לראות שם את השם, לא את האדם!
      השם התלבש בדמותו, כדי לעורר אותי להיזכר בו, אוי אבא זה אתה קורא לי לחזור כי שכחתי אותך! כשפועלים כך, כל העוצמה של השני מתחלפת להבנה שיש כאן שיעור!
      3. לשאול את השם: אבא, מה אתה מראה לי כאן? לא בהלכאה, לא במיסכנות, בכנות ונקיות, מסתתר שיעור מאחורי הדברים, כשנלמד את השיעור, זה יעזור לא ליפול כל פעם לאותם מצבים.
      4. לומר: אבא, תעזור לי לקבל כל מה שאתה עושה איתי, בשמחה ובאהבה!
      5. ליפול תמיד לזרועות הבורא!
      ליפול פנימה לתוך הבורא, ולא החוצה, מחוץ אליו, כמו בעיגול, לתוך העיגול ולא החוצה!

      ר'אושר אמר לנו: תמשכו לבורא בזקן שלו חזק חזק עד,שתורידו אותו אליכם!

      אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.