איזהו הגיבור הכובש את יצר הרע


תפקידנו בעולם זה לשלוט בחלק היצרי שבנו ( הקנאה, כעס, בטלנות, גאווה, עצלנות ועוד) ולאפשר לחלק האנושי שבנו לשלוט (אהבה, אמונה, תקווה, שיתוף פעולה, סבלנות, ענווה ועוד) כדי לבצע את התיקון שלשמו הגענו לכאן.

באופן טבעי לכולנו יש יצרים שקיימים בנו מתקופות עתיקות לצורכי הגנה/ קיום (למשל : רעב, פחד) כפי שקיים אצל בעלי החיים – כי זה כל מה שהאדם הקדמון היה צריך כדי 'לגמור את היום' (היה צריך להתגונן מחיות טרף ומאיתני הטבע ולמצוא משהו לאכול).

עם השנים התרחב המושג 'יצר' והוא כולל תשוקות כמו: יצר  שלטון, כוח, רכושנות, יצר נקם, תוקפנות, יצרי משיכה ודחייה עוד.

היצר מתבטא בתגובות הספונטניות ובמחשבות (הפטפוטים) שמתרוצצות בראש.

'כיבוש היצר'  פירושו: התגברות על היצר הרע . חכמי ישראל אמרו גם: "איזהו גיבור? – שעושה את שונאו  – אוהבו"  (אבות דרבי נתן כ"ג)  על אילו יצרים צריך להתגבר כדי לעשות את השונא לאוהב?  מתגברים על יצרים ורגשות של עלבון, שנאה, נקמה.

באופן אוטומטי המוח מציב בפנינו תמיד 2 שאלות : מה קורה פה? מה אני צריכה לעשות עכשיו?

כדי להתגבר על היצר, כדי שמשהו שונה סוף סוף יקרה בחיים שלנו, אנחנו צריכים להוסיף עוד שאלה 'מה אני רוצה להשיג?' בשלב זה אנחנו צריכים לפעול מתוך שיקול דעת ולא 'לשלוף' (כמו שסבתא הייתה אומרת – לספור עד 10 לפני …).

כאשר אנו פועלים מתוך המוח וההיגיון ולא מתוך הלב (כשמחכים בתור, בנהיגה בכביש…), כאשר אנו נמצאים במצב WIN-WIN עם אנשים אחרים (ועם עצמנו), כאשר אנו עוצרים כבר כשעולה המחשבה השלילית הראשונה. אז נדע שהתגברנו על היצר והפכנו לאנושיים!

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.