פסיכולוגיה של צבעים – האם לצבע הבגדים יכולת השפעה על מצב הרוח שלנו?


האם לצבע הבגדים יכולת השפעה על מצב הרוח שלנו? מסתבר שכן ! אם תבקשו להיות היום במצב רוח מסויים, רק תבחרו את הבגד בצבע הנכון ואתם בדרך הנכונה.

 האור מורכב מתדרי צבע המשפיעים על כל ייצור חי, מכיוון שלכל צבע תדר ואנרגיה משלו. דרך העור אנחנו קולטים אור. גלי אור משפיעים על הגוף שלנו בצורה הכי חזקה גם אם אנו לא מודעים להם. ניתן לתת לגופנו את הצבע לו הוא זקוק על ידי בגדים, מזון, למשל, וכך לספק לו את האיזון לו הוא נדרש במצבים שונים (ההסבר בהמשך…).

 באופן מסורתי חלוקי המאושפזים בבתי החולים היו תמיד בצבע ירוק מכיוון שירוק מביא להחלמה, צמיחה, איזון.  האם שמתם לב לכך שבחדרי המתנה לרופאים, שולטים גווני כחול מרגיעים ושהחלוק של הרופא תמיד לבן כי הוא ניטרלי.

 זה כל כך קל לראות שאנחנו נותנים לצבעים כהים יותר כוח מאשר בהירים יותר – לכן המדים של השוטרים הם בצבע כחול כהה, והגלימה של השופטים היא שחורה. צבעים בהירים יותר משדרים כיף.

 אם אתה ביישן וקשה לך להסתדר באירועים חברתיים, זה לא הזמן ללבוש בגדים שחורים. בחר ללבוש צבע בהיר יותר זה יגרום לך להיראות יותר ידידותי ונגיש, ויעזור לאחרים להרגיש בנוח סביבך. אך אם צריך כוח במקום העבודה, זה הזמן ללבוש חולצה בצבע שחור או אפור כהה.

פסיכולוגיה של הצבעים

לבן – אדם שלובש לבן מבקש להתחבר לניטרליות, לשמרנות ולמסורתיות. רופאים ומטפלים לסוגיהם למשל מקפידים ללבוש צבע לבן.

 אדום – רוצה למשוך תשומת לב בפגישה עסקית או רומנטית ? אם אתה ביישן ורוצה שיתחשבו בדעה שלך? לבש בגד בצבע אדום. זה הצבע של אנרגיה, דינמיקה והסמל לחיים. זה מעורר כוח, כוח ועוד כוח, ויוצר רושם. יש סיבה שתמרורי אזהרה בכל העולם הם בצבע אדום, זה תופס את תשומת הלב שלנו.

צבע זה גם יכול לייצג את התוקפנות, ולכן צריך להיזהר. אם אתה רוצה להיות משקיף, תתרחק מהצבע האדום.

 כתום – רוצה ליצור אווירה של מסיבה? השתמש בצבע הכתום. צבע זה משויך לכיף ושאפתנות. קל לראות וקשה לפספס, שימו לב כמה חברות בוחרות להשתמש בצבע הזה בלוגו שלהן. זהו צבע המעודד תקשורת, אז אם אתה ביישן לבש כתום ותראה כמזמין וחם.

אפרופו חום, כתום הוא צבע השייך למשפחת הצבעים החמים, לכן אם מתאימים לך צבעים קרים (למשל ,אם גוון העור שלך בהיר, עינייך כהות והשיער שלך כהה) תוותר מראש ותתרחק מבגדים כתומים! כי זה פשוט לא יחמיא לך.

 צהוב –  הצהוב נותן תחושה של עליזות. רוב לובשי הצהוב מרגישים חמימות, ביטחון שהכול יהיה בסדר, תקווה, מערכות יחסים או מטלות נעשים יותר קלים לפתרון. חובבי הצהוב הם אופטימים ועליזים, חמים וחברותיים. צבע זה מעודד חשיבה אינטלקטואלית ורציונלית, הצלחה בלימודים ומבחנים, מעניק אופטימיות והתלהבות.

קבלו טיפ – על מנת לסייע לילדים ללמוד עדיף לקנות להם דפדפות צהובות, מרקרים צהובים.

 ירוק – אם אתה רוצה לגרום לאנשים להרגיש נוח ורוגע, לבש ירוק. למה ? נראה כי כאשר אנחנו רואים ירוק מסביבנו בטבע , אנחנו יודעים שהצמחים גדלים ומיד מסיקים שיש אוכל בשפע, ולכן אין מה לדאוג! גוון בהיר של ירוק יעיד על חיבור לנאיביות.

 כחול – מי שמתקשה לדבר מול קהל מומלץ לנאום כאשר הוא לובש בגד כחול. אם אתה חושב שהיום שלך יהיה עמוס בגלל פגישות, פגישות, ועוד פגישות ובנוסף תצטרך לקבל החלטות חשובות – לבש משהו כחול כדי להישאר רגוע. אם אתה מחפש שלווה ובטחון לבש כחול (במילים אחרות – אם אתם מוצאים שהמלתחה שלכם מבוססת על הצבע הזה אז כנראה שאתם זקוקים להרגשת הגנה, בטחון וחברויות…תחשבו על זה…).

נמצא שאנשים יעילים יותר בעבודה בחדר כחול כי הם רגועים וממוקדים. לא פלא שזה הצבע האהוב כמעט על כולם!  מי שאוהב גוונים בהירים של כחול יהיו אנשים מחושבים ויועצים מעולים.

טיפ: ניתן להקל על נדודי שינה  על ידי נורה כחולה עמומה.

 סגול – אם אתה מתחבר לצבע הזה כנראה שיש בך צד יצירתי ולא שגרתי, אם עדיין לא הצלחת להוציא מעצמך את המיטב שבך אולי כדי להתחיל ללבוש בגדים סגולים.

 אפור – רוצה להיראות נייטראלי לגמרי? לך על הצבע האפור. צבע מדכא, משדר חוסר הביטחון, חוסר האנרגיה, ודיכאון. מסמל דיכאון ומחלה, מוריד אנרגיה, גורם לבלבול. אפור גורם לעייפות וקדרות אבל טוב למתבגרים עם הורמונים משתוללים. הוא מרגיע, ובמשרדים שבהם כולם צריכים לחשוב כמו כולם הוא נפוץ כי מעודד קונפורמיזם.

 ורוד – נתפס כמסמל יופי, רכות, ונשיות, מחבר באופן מהיר וישיר לילדות. קשור לפתיחות, רגשות, רגישות, מעניק הגנה משליליות, מסמל אהבה ונאמנות, חמלה וחברות. באופן יחסי לצבע האדום, ורוד הוא צבע מרגיע תוקפנות. אז מה זה אומר עליך כשאתה לובש חולצה ורודה? שאתה מבקש חיבור לרגש, שחשובה לך נאמנות וחברות, למשל. ורוד פוקסיה – גוון חזק וברור יותר של הצבע הורוד משקף צורך בביטחון עצמי ואמון.

 שחור – זהו הצבע של סמכות, כוח ותחכום. זהו צבע רציני שיכול להיות מכריע אם אתה לובש את זה מכף רגל עד הראש, אתה לא רוצה להיראות שקוע בעצמו. השחור מכסה ומסתיר. מי שאוהב ללבוש שחור עלול להיות בטוח בהשקפתו, לעיתים אף בטוח מידי, עקשן ובלתי גמיש, ואף אפשר לומר די בביטחון – תלותי ! תבדקו את המלתחה שלכם, רוב הסיכויים שיש לכם פריטים שחורים, השאלה היא האם אתם מוצאים עצמכם לובשים ביום יום רק שחור ?

 אין צורך להגזים ולהרכיב את התלבושת כולה מצבע אחד (זה יראה די מגוחך / משעמם… למשל אם כולך תלבש אדום), אך אפשר להוסיף מטפחת בצבע המתאים / חולצה / ג'קט וכיוצא בזה.

אז איזה חולשה / חסרון אתה רוצה לתקן היום? רק תבחר צבע ואתה בדרך הנכונה

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.